Thursday, March 17, 2011

Kembali ber-blog


Lama sudah saya tak menulis blog, jangan-kan kata nak menulis blog, nak up gambar pon hampeh...semput asek ter-tangguh dan sengaja tangguh, errr...sebab saya tak tahu tips n trick lagi kot, tapi kali ni saya rasa saya dah tau bagaimana nak ber-blog dengan lebih kerap, hehe ni sume akibat banyak faktor.

Antara faktor2-nya sebelum ni yang bikin penghalang ber-blog nih adalah talian internet yang sangat2 lah lambat dan lemau, ok walaupon saya tengok kat rakan2 facebook saya ramai yang mengeluh ketika nih di sebabkan Tsunami yang melanda Jepun, mengakibatkan talian internet menjadi slow, tapi saya punye ok pulak, pelik, tapi walauapa pun saya nak terima kasih jugak kat P1 neh, huh kerana depa lah..segalanya berubah, sebab apa? sebab meraka punye talian internet laju, laju sangat, tak main-main....hehe kata depa punya iklan kan..hehe..tapi memang betol lah, kalau nak di banding-kan dengan cap %$# sebelum ni yang saya pakai, emm memang agak lambat sikit lah..sikit je lah..tak banyak tapi pon saya berterima kasih jugak kat diorang, sebab banyak membantu saya sebelum nih menggunakan internet. Tak pe, lain kawasan lain talian yang powernyer...hehe

Selain faktor internet ni yang saya persalahkan, faktor ke dua saya yang agak menghalang ialah jarak, hah jarak?? kenapa? sebab dulu saya duk ulang alik hang tau dak.....err...saya ulang alik dari Kluang ke JB, hah ya saya sering berulang alik dari Kluang ke JB, tapi sekarang tidak lagi sebab saya dah berpindah ke JB, ni sume kerana family saya telah berpindah ke Gemas Negeri Sembilan, huyooo jauh....ye memang jauh..errr...(mata ke atas tangan kat bahu) haha bagi sape yang ada rancangan astro warna tau la...haha atau kaki raja lawak.hehe..

Yelakan saya rasa kalau anda sume mengalami situasi yang sama emmm tak tau la, saya rasa pon sama jugak kot macam saya..haha tak pe lah..tapi sekarang ni saya akan try dan cuba sedaya upaya saya menjadikan blog nih salah satu aktiviti harian saya,tu pon kalau ada bahan kat otak ni nak menulis atau meng-upload gamba kan...kalau idak, teman pon tak ley cakap apa yop...hehe..

So sekarang nih saya nak up juga gamba2 yang belum sempat saya up khas untuk kaki-blog, tak kira lah gamba ape pon kan, dari yang lama (sebab da lama tak update) sampai yang baru, dan saya juga cuba untuk belajar menulis blog dari korang2 yang kaki blog. kadang naik hairan jugak mana la korang dapat idea nak menulis blog ne ek..errr......hairan....ok gamba yang kat bawah ni pulak, memang dah lama da peram, haha memang sengaja(padahal malas dan tak sempat) hehe..so dia keluar kembali, hehe menanti anda.

Saya pon dah lama tak ber-photoshoot model dok peram idea lama da nih, hehe tapi pada korang yang ada aktiviti nak photoshoot yang sudi nak ajak saya insya allah saya tak tolak, hehe..tapi walau ape pon hang kena la roger awal2 kan..kalau tak mana la nak susun jadual nanti. Ok, berjumpa kita pada tajuk yang lain. terima kasih.





Fozan Ns
Artisme Republic
019-777 5453
fozan_artisme@yahoo.com

No comments:

Post a Comment